+380948101009; 0322201009

Цього тижня Великобританський уряд на свої сторінці(GOV.UK) опублікував настанову щодо управління харчовими підприємствами під час пандемії COVID-19. Застосування європейських практик та порад можуть ефективно вплинути на українські підприємства, тому Консорціум “Якості торговельних мереж” відібрав для вас найкорисніші з них. 

Що потрібно знати про коронавірус та їжу?

  • Існує дуже мала ймовірність підхопити коронавірус через вживання їжі.
  • Потрібно розуміти, що COVID-19 - респіраторне захворювання, яке знаходиться на етапі дослідження. Поки ще невідомо, чи воно може передаватися харчовими продуктами або їх упаковкою. 
  • Якщо працівник харчового підприємства має будь-які симптоми небезпечної хвороби, його не можна допускати до роботи. 
  • Попри те, що коронавірус, навряд чи, передається через їжу, всі працівники підприємства зобов’язані дотримуватися жорстких правил гігієни.  
  • Оператори харчового бізнесу повинні продовжувати виконувати стандарти харчового виробництва щодо належних гігієнічних заходів при приготуванні їжі.

Настанови щодо гігієни харчування

  • Слід дотримуватися Системи управління безпечністю харчових продуктів (FSMS), яка включає існуючі вказівки щодо гігієни харчових продуктів та процесів аналізу небезпеки та критичної точки контролю (HACCP).
  • Роботодавцям потрібно наголосити на важливості більш частого миття рук та дотримання належних правил гігієни у місцях приготування та обробки їжі. Співробітники повинні мити руки протягом 20 секунд, особливо після перебування в громадському місці, продування носа, кашлю або чхання.
  • Часто мийте та дезінфікуйте предмети та поверхні, до яких ви регулярно торкаєтесь, використовуючи стандартні мийні засоби. 
  • Компанії можуть  вплинути на зменшення темпів розповсюдження коронавірусу, нагадуючи всім про стандартні поради від Міністерства охорони здоров’я. Роздрукуйте плакати, листівки та інші матеріали, які доступні в Інтернеті.

Упаковка їжі

Всесвітня організація охорони здоров’я повідомляє, що ймовірність зараження людини вірусом через упаковку дуже низька. Навіть якщо продукція пройшла довгий шлях транспортування, переміщення та зазнала впливу різних умов і температури.

Попри це, не варто ігнорувати навіть найменші потенційні ризики. Слід докласти зусиль для очищення упаковки та обережного поводження з нею, відповідно до звичних практик безпечності харчових продуктів.

Що робити, якщо працівник захворів?

Якщо хтось серед персоналу підприємства почуває себе слабким,  багато кашляє або має високу температуру, слід негайно відправити його додому та порадити дотримуватися рекомендацій щодо самоізоляції. У разі, якщо інші співробітники допомагали або перебували поруч з працівником, у якого виявили симптоми COVID-19, їх не обов’язково одразу відсторонювати від роботи, якщо вони почувають себе здоровими. Однак кожен з них повинен ретельно вимити свої руки і слідкувати за самопочуттям.

Не потрібно зупиняти виробництво, закривати підприємство чи відправляти будь-кого з персоналу додому, якщо уряд вашої країни або місцева влада не наголосить на такій потребі. Вам слід продовжувати моніторинг ситуації навколо коронавірусу та дотримуватися отриманих вказівок. 

Тримайте дистанцію

Поради щодо заходів соціального дистанціювання стосуються всіх. Потрібно мінімізувати можливості поширенню вірусу, зберігаючи відстань між людьми у розмірі 2 метрів. Ця порада стосується як харчових підприємств, так і супермаркетів, де клієнти можуть вишикуватися в чергу.

Практична реалізація цієї настанови залежатиме від місцевих обставин, проте кілька загальних порад можуть бути актуальними для більшості торговельних точок: 

  • використовуйте додаткові вивіски, щоб попросити клієнтів не заходити в магазин, якщо у них є симптоми захворювання;
  • регулюйте кількість відвідувачів на вході, щоб уникнути переповнення магазину; 
  • використовуйте маркування підлоги всередині торговельних приміщень, щоб полегшити дотримання рекомендацій щодо соціальної дистанції на 2 метри, особливо в найбільш переповнених точках, таких як сервісні стійки та каси;
  • робіть регулярні оголошення та нагадуйте відвідувачам дотримуватися рекомендацій щодо соціальної дистанції та правил гігієни;
  • за можливістю створіть додаткові бар’єри на прилавках між працівником та клієнтом за допомогою скла або плівки;
  • заохочуйте використання безконтактних платежів;
  • створіть додаткові точки для миття рук, якщо це можливо, забезпечивши їх милом, водою та засобом для дезінфекції рук.

Очищення та позбавлення від відходів

Санітарні правила на підприємствах та торговельних площах залишаються незмінними. Для виконання заходів безпеки достатньо стандартних дезінфікуючих та мийних засобів. Однак варто дещо змінити графік прибирань та приділити їм більше уваги. Рекомендується також використовувати одноразові рукавички, ганчірки тощо. 

В людяних місцях таких, як супермаркет важко визначити, чи перебували там хворі відвідувачі і чого вони торкалися, тому потрібно ретельно очищати всі поверхні. 

Однак ситуація значно ускладнюється, коли присутність таких відвідувачів або працівників на території підприємства підтверджується позитивним тестом на короновірус. В такому випадку необхідно з більшою відповідальністю поставитися до очищення та позбавлення від виробничих відходів. 

З детальною інструкцією ви зможете ознайомитися за посиланням:

https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-decontamination-in-non-healthcare-settings/covid-19-decontamination-in-non-healthcare-settings

Последние новости

Все
Наши новости
Новости отрасли
Показать еще ЗАГРУЖАЮСЬ... ЭЛЕМЕНТОВ БОЛЬШЕ НЕТ